Tobago, a little piece of paradise

Het is ons gelukt! Na een volle 3 dagen en 7 uur te varen, zijn we erin geslaagd net voor donker aan te meren in Tobago. Het werd een oversteek met veel wisselende wind en een aantal squalls (hevige regenbuien met harde wind) maar het grootste deel van de tocht hadden we perfecte wind in de zeilen. De boot helde over naar één kant waardoor ze rustig door het water kliefde en waarbij wij met een goede snelheid van zo’n 7 à 8 knopen vooruit gingen. Zalig zeilweertje. Daarenboven zagen we ook nog verschillende keren dolfijnen en we vingen bijna een super dikke mahi mahi (goudmakreel) die we net niet aan boord kregen en dus ook niet in ons bord 🙁 Het tirlioneke van Chinese makelij kon zogenaamd 49 kg dragen maar onze vis van 1m bleek dan toch al te zwaar te zijn!
Twee dagen op een rij kwamen we een Frans schip tegen met lange stalen kabels die bodemonderzoek aan het doen waren waardoor wij onze snelheid moesten inperken en onze koers lichtjes moesten wijzigen. Hierdoor liepen we wat vertraging op en dienden we de motor nog wat bij te zetten ondanks het feit dat we zo’n 6 à 7 knopen liepen maar anders zouden we de baai ‘Anse bateau’ niet meer halen voor het donker. Aangezien we door rotsen en koraalriffen moesten varen, hadden we daglicht nodig en de eerste stuurvrouw die op de boeg ging staan (al bleek dat niet echt nodig). Kapitein Joris had de aanloop zoals altijd goed voorbereid en we konden de meerboei ook gemakkelijk vinden. Tegen 18.20u lagen we vast en was het opeens ook helemaal donker!
’s Morgens ontwaken we in een zalig rustig baaitje met helderblauw water! Het blijkt een paradijs te zijn voor duikers en snorkelaars. Mauro ziet een schildpad zwemmen en tijdens het snorkelen zien we talrijke mooie felgekleurde koraalvisjes! Zalig gewoon!

Hier gaan we nog een paar dagen blijven liggen denk ik. Af en toe valt er een verfrissende bui maar over het algemeen is het zonnig en zo’n 35 graden!
Ondertussen is ook de September Blue met Lupita aangekomen en kunnen we seffens gezellig ‘borrelen’ bij een ondergaande zon want om 18.15u lokale tijd gaat de zon hier onder.

One thought on “Tobago, a little piece of paradise

1. We blijven nog steeds met heel veel interesse jullie blog lezen.
    Jullie doen dat geweldig. Geniet van de 35 graden. Wij hebben hier in België een winterprik. Overdag rond het vriespunt.